دلسایی باش

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

دسر کرم پنیری بلوبری

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۵۹ ق.ظ

درست کردن دسر کرم پنیری بلوبری, نحوه درست کردن دسر کرم پنیری بلوبری

طرز تهیه دسر کرم پنیری بلوبری

 

مواد لازم برای دسر کرم پنیری بلوبری :

خامه صبحانه  ۲۰۰ گرم 
 * کارامل نصف قوطی 
 پنیر ماسکارپونه  ۲۰۰ گرم
 بستنی وانیلی  نصف لیوان
پودر ژلاتین ۲ قاشق غذاری
آب سرد یک سوم لیوان
ژله بلوبری یک بسته

 

* کارامل (منظور شیر عسلی که حدودا ۴ ساعت جوشیده و غلظت پیدا کرده.)

 

طرز تهیه دسر کرم پنیری بلوبری :

اول از همه پنیر و خامه را به همراه کارامل با هم مخلوط می کنیم. وقتی یک دست شد بستنی را هم اضافه می کنیم. پودر ژلاتین را روی آب سرد می پاشیم حالت اسفنجی که شد بن ماری می کنیم. بعد به موادمان اضافه می کنیم.

 

یک بسته ژله را طبق دستور درست می کنیم و بعد از هم دما شدن با محیط به موادمان اضافه می کنیم و داخل قالب می ریزیم‌. حدود ۳ ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود. اگر قالبتان سیلیکونی بود یک ربع هم فریزر بگذارید تا دسر راحت از قالب جدا شود.

علت پیری زودرس در کودکان و جوانان و مردان

راهکارهایی برای حفظ سلامت مغز و اعصاب در طب سنتی

عوارض و مضرات کم خوابی در نوزادان و بزرگسالان

فواید و مضرات شستشو و حمام روزانه چیست

علت و علائم آلرژی بینی و گلو در کودکان و بزرگسالان

علائم و علت سرطان روده بزرگ در زنان چیست

آشنایی با عوارض و علت و علائم سرطان معده خوش خیم

همه چیز در مورد آموزش پخت و طرز تهیه کوفته ریزه غذای محلی ایرانی

همه چیز درباره علائم و درمان دیابت نوع دو در بارداری

همه چیز درباره علت و درمان و پیشگیری از یبوست در ماه رمضان

جلوگیری از سندروم ماه رمضان

راهکارهایی برای حفظ سلامتی

علائم و علت و درمان آرتروز مفصل زانو در زنان و مردان

علائم و علت و درمان سرطان روده بزرگ

جلوگیری از آلودگی هوا خانه

راهکارهایی برای جلوگیری و پیشگیری از انواع سرطان ها

راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از سکته و حمله قلبی در زنان

همه چیز درباره عوامل حساسیت زا در خانه

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم

همه چیز در مورد عوارض کمبود روی در بدن کودکان

علت شدید شدن آلرژی در بدن چیست









  • سمیرا حمیدی

جوش سر سیاه

جوش سر سیاه ،جوش سر سیاه بینی،جوش سر سیاه در گوش،جوش سر سیاه بزرگ،جوش سرسیاه روی بینی،جوش سر سیاه صورت،جوش سر سیاه چیست،جوش سر سیاه دور لب،جوش سر سیاه بینی درمان،جوش سر سیاه روی لب،جوش سر سیاه بینی با خمیردندان،جوش سر سیاه بینی و خمیر دندان،جوش سر سیاه بینی لیزر

جوش سر سیاه

به گزارش سایت جسارت از ویکی پدیا جوش‌های سرسیاه (به انگلیسی: Blackhead) جوش‌های زیرپوستی است که به عقیدهٔ متخصصان پوست کاملاً قابل درمان است و در خیلی از موارد بعد از درمان ردّی از خود به‌جا نمی‌گذارد. آکنه یا جوش جوانی از بیماری‌های شایع دوران نوجوانی و جوانی است. این بیماری موجب بروز شکل‌های مختلف ضایعات پوستی می‌شود. در درمان و تجویز دارو، توجه به نوع ضایعات پوستی دارای اهمیت است. به‌طورکلی، ضایعات آکنه به دو دستهٔ التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌شود. اولین ضایعات ایجادشده در آکنه ضایعات غیرالتهابی است که «کومدون» نام دارد. از کومدون در سطح جامعه بیشتر با نام جوش زیرپوستی یاد می‌شود. کومدون‌ها یا سرسیاه هستند (باز) یا سرسفید (بسته). ضایعات التهابی آکنهٔ قرمزرنگ و گاهی چرکی است. توصیهٔ کلی درمورد آکنه «دستکاری نکردن جوش» است. دستکاری جوش‌ها، به‌ویژه جوش‌های التهابی، موجب بروز عوارضی مانند باقی‌ماندن جای جوش می‌شود. دستکاری غیراصولی ضایعات غیرالتهابی (کومدون)، مثلاً کندن آنها نیز موجب بروز این عوارض خواهد شد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد جوش سر سیاه صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

علت جوش سر سیاه

جوش‌های زیرپوستی، که کومدون نام دارد، معمولاً ناشی از بسته‌شدن دهانهٔ خروجیِ غدد چربی‌ساز پوست است. ترشحات چربی وقتی نمی‌تواند از دهانهٔ مسدودشدهٔ غدد چربی‌ساز خارج شود، داخل این غدد مثل بادکنک تجمع پیدا می‌کند؛ درنتیجه این تجمع چربی در زیر پوست جوش‌های زیرپوستی ایجاد می‌شود. البته یکی از دلایل اصلی به‌وجودآمدن این جوش‌ها زمینهٔ ارث و ژنتیک است. لوازم آرایش عوامل اصلی جوش‌های سرسیاه است، اما موارد دیگری نیز به‌شکل جانبی باعث انسداد غدد چربی‌ساز می‌شود؛ مانند استفاده از لوازم آرایش یا استفاده از پماد روی پوست. این موارد می‌تواند منجر به ایجاد جوش یا بدترشدن آن شود. علاوه بر این، نمونهٔ دیگر درمورد کسانی است که عادت دارند به موهایشان روغن یا ژل مو بزنند. هنگامی که موی چرب‌شده با پوست پیشانی تماس پیدا می‌کند، به ایجاد جوش زیرپوستی منجر خواهد شد. بین مردم یک نوع جوش دیگر هم به‌عنوان زیرپوستی نامیده می‌شود که ازنظر علمی، ما جوش‌های زیرپوستی را همین کومدون‌ها می‌نامیم، ولی مردم یک‌سری از جوش‌های التهابیِ عمیق را جوش زیرپوستی می‌دانند. درمورد کومدون‌ها باید گفت که این جوش‌ها درد ندارد، فقط ظاهر آنها به‌شکلی است که انگار روی صورت مبتلایان شن پاشیده‌باشند. برخی از این جوش‌های زیرپوستی به‌دلیل این‌که منفذ ظریفی به خارج باز کرده‌است، ممکن است به رنگ سیاه دیده شود که به آنها جوش سرسیاه هم گفته می‌شود؛ ولی بعضی از آنها که دهانهٔ کاملاً مسدود دارند و ترشحاتشان به بیرون نشت نمی‌کند، جوش‌های سرسفید یا جوش‌های بسته‌اند. برای مشاهدهٔ بهترِ جوش‌های سفید، وقتی پوست را می‌کشیم، تجمع چربی را به‌شکل ذرات ظریفی روی پوست می‌توانیم ببینیم. درمورد این جوش‌ها یک نکتهٔ خوب این است که این جوش‌ها چون التهاب ندارد، بعد از تخلیه، از خودشان جا نمی‌گذارند؛ بنابراین، ضرورتی برای درمان آنها وجود ندارد، ولی اگر تعدادشان خیلی زیاد باشد، ممکن است پوست را تاحدی ناصاف و بدمنظر نشان دهد.زمانی که فولیکول های متصل در سطح پوست، باز شوند، جوش های سرسیاه تشکیل می شود. همچنین زمانی که کامدون ها باز هستند. علت سیاهی سر جوش، بر اثر واکنش غدد چربی با هواست؛ و بخاطر چرک کردن یا آلودگی غدد چربی، نیست.

درمان جوش سر سیاه با روغن کرچک

– روغن کرچک دارای اسید چرب ضروری بوده که به بافت پوست نفوذ می کند و اسکار و جای زخم را درمان می‎کند. همچنین با داشتن امگا 3 در کنار اسید چرب تقویت رشد سلول‎های سالم پوست را به دنبال دارد. علاوه بر این با ایجاد رطوبت پوست از جوش‎های سرسیاه جلوگیری کرده و اجازه نمی‎دهد پوست شادابی خود را از دست دهد.

درمان جوش سر سیاه

جوش سرسیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی‌شود، پس لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسبی برای رهایی از شر این نوع جوش نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست می‌شود و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را بیشتر از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

درمان جوش سر سیاه با عسل

– مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

فواید و خواص عسل و دارچین برای پوست و شقاق و مو

درمان جوش سر سیاه با آبلیمو

– آبلیمو حاوی ویتامین C می‎باشد، اثر آن روی جوش‎های سرسیاه شگفت‎انگیز است. اسید سیتریک موجود در آبلیمو سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به رشد سلول‎‎‎‎‎‎های جدید و افزایش شفافیت پوست کمک می‎کند. اسید سیتریک فقط در حذف جوش‎های سرسیاه نقش ندارد بلکه جای جوش‎های آکنه و چین و چروک پوست را نیز از بین می‎برد. استفاده از آبلیمو ممکن است قرمزی و سوزش موقت را به دنبال داشته باشد. بنابرین توصیه می‎شود قبل از اینکه آن را روی پوست صورت به کار ببرید ابتدا روی سایر بخش‎های بدن امتحان کنید.

درمان جوش سر سیاه با پوست خیار

– قرار دادن پوست خیار به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.

زانو درد چیست

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

علت و درمان خانگی درد آرنج دست راست در بدنسازی

علت و دلایل و درمان گیاهی بازو درد در دوران بارداری

خواص و مضرات و بهترین زمان خوردن آب کرفس و هویج چیست

علت و درمان خانگی سردرد همراه با درد چشم چپ در طب سنتی

علت و علائم و درمان خانگی عفونت مثانه و ادراری در دوران بارداری

آزمایش tsh

علت و درمان خانگی و گیاهی درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن

علت و درمان سریع درد زانو راست و چپ بعد از ورزش

علت و دلایل و درمان خانگی سوزش قلب هنگام نفس کشیدن

همه چیز درباره علت و درمان درد پا در دوران بارداری و هنگام خواب

علت و علائم و درمان درد معده عصبی در دوران بارداری

علت و علائم و درمان درد گوش سمت چپ و راست نوزادان و کودکان

همه چیز درباره علت و درمان گیاهی ورم پا در دوران بارداری

زخم بستر چیست

تپش قلب یا ضربان غیرعادی

عکس های جدید الناز حبیبی

تعبیر خواب سگ سیاه و سفید و زرد و هار و مرده

عکس های جدید شهرزاد کمال زاده

عکس های جدید لیندا کیانی

هادی کاظمی

  • سمیرا حمیدی

علت آرتروز فک

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸ ق.ظ

آرتروز فک

آرتروز فک ,آرتروز فک چیست,آرتروز فک,آرتروز فک صورت,درمان آرتروز فک,علت آرتروز فک,عوارض آرتروز فک,درمان آرتروز فکری,درمان آرتروز مفصل فک,راه درمان آرتروز فک

آرتروز فک , آرتروز فک چیست , درمان آرتروز فک , آرتروز فک صورت

توضیحاتی در مورد آرتروز فک

گاهی اوقات درد در ناحیه صورت باعث نگرانی می‌شود، ‌ خصوصا هنگامیکه درد شدید و مداوم باشد اکثر افراد علت این درد‌ها را نمی‌دانند و برای بهبود آن از مسکن‌ها استفاده می‌کنند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آرتروز فک صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

علت آرتروز فک

از دلایل اصلی درد صورت، آرتروز فک است. همچنین باز نگه‌داشتن دهان به مدت طولانی نیز باعث درد صورت خواهد شد. وی گفت: مبتلایان به میگرن، ‌عفونت‌های سینوس، ‌ گوش، ‌ چشم، ‌ دندان درد و التهاب مفصلی گردن نیز معمولا از درد صورت رنج می‌برند. فلسفی تصریح کرد: ‌ توصیه می‌شود مبتلایان به این بیماری در معرض هوای سرد قرار نگیرند و از نوشیدن مایعات خیلی سرد پرهیز کنند. وی تأکید کرد: برای درمان این درد‌ها، ‌ باید علت آن مشخص شود و با رفع علت، آن را درمان کرد. به‌ عنوان مثال ماساژ درمانی می‌تواند از شدت درد صورت بکاهد که برای این منظور باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

همه چیز درباره مشکلات فک

آیا وقتی دهان خود را باز می کنید همراه با صدا دادن فک قک است؟ آیا باز کردن دهان شما همراه با درد فک پایین است؟ آیا فک شما گاهی اوقات قفل می کند، طوری که باز یا بسته باقی می ماند؟ در صورتی که چنین باشد، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. ممکن است دچار اختلال مفصل گیجگاهی فکی شده باشید. این اختلالات شامل مشکلات عضلات جونده، مفصل فک (مفصل گیجگاهی فکی نامیده می شود) یا هر دو می شود. سندروم مفصل گیجگاهی فکی باعث درد فک پایین می شود که ناشی از تنوعی از مشکلات پزشکی است. مفصل گیجگاهی فکی آرواره پایینی را به جمجمه در جلوی گوش وصل می کند. عضلات مشخصی از صورت، مسئولیت کنترل جویدن را بر عهده دارند. بروز مشکلات در ناحیه باعث سر درد و گردن درد، درد در ناحیه صورت، گوش درد، سر درد، قفل کردن فک پایین یا به سختی باز شدن آن، مشکل در گاز گرفتن و صدا دادن فک در هنگام غذا خوردن می شود. سندروم مفصل گیجگاهی فکی، اختلال مفصل گیچگاهی فکی نیز نامیده می شود. مفصل گیچگاهی فکی متشکل از عضلات، عروق خونی، عصب ها و استخوان ها است. شما دو مفصل گیجگاهی فکی در هر سمت فک خود دارید. عضلات درگیر در فرآیند جویدن، دهان را باز و بسته می کنند. استخوان فک که توسط مفصل گیجگاهی فکی کنترل می شود دو حرکت دارد که عبارتند از دوران، چرخش لولایی، که شامل باز و بسته کردن دهان و حرکت لغزنده ای است که باعث می شود دهان بیشتر باز شود. هماهنگی این فعالیت نیز به شما این امکان را می دهد تا صحبت کنید، چیزی بجوید یا خمیازه بکشید. هر گونه اختلال در این باره باعث درد فک می شود. در صورتی که انگشتان خود را روبروی گوش های خود قرار دهید و دهان خود را باز کنید، مفصل و حرکت آن را احساس می کنید. وقتی دهان خود را باز می کنید، لبه های مدور فک پایینی در راستای گودال مفصل استخوان گیجگاهی می لغزند. وقتی دهان خود را می بندید، مهره های استخوان به وضعیت اولیه خود سر می خورند. به منظور روان سازی این حرکت، دیسک غضروفی نرم بین مهره استخوان و استخوان گیجگاهی قرار می گیرد. دیسک ضربه ناشی از جویدن و حرکات دیگر که به مفصل گیجگاهی فکی وارد می شود، جذب می کند.جویدن فشار زیادی را وارد می کند. این دیسک نیروهای جویدن را در سراسر فضای مفصل توزیع می کند.

علائم مفصل گیجگاهی فکی

از علائم مفصل گیجگاهی فکی علاوه بر درد فک پایین می توان به موارد زیر اشاره کرد: صدا دادن فک پایین: صدا ی تق تق، ساییدگی یا ترکیدگی درهنگام باز کردن دهان در افراد مبتلا به سندروم مفصل گیجگاهی فکی شایع است. این صدا دادن فک پایین ممکن است همراه با درد باشد یا نباشد. محققان بر این باور هستند که اغلب افرادی که فک آنها صدا می دهد، احتمالا دچار در رفتگی دیسک شده اند. با این حال، آنها همچنین خاطر نشان می سازند که تا زمانی که در رفتگی دیسک هیچ نوع درد یا مشکلات مرتبط با حرکت فکی ایجاد نکند، به درمان نیازی ندارد. قفل شدن فک پایین: مفصل فک مشابه مفصل کروی گودالی است، با این استثنا که خود گودال قابل حرکت است. مفصل فک گاهی اوقات در یک وضعیت باز یا بسته قفل می شود. ممکن است به دلیل قفل شد مفصل فک یا به دلیل درد، برای باز کردن دهان خود به مشکل بر بخورید. گوش درد: شاید فکر کنید که دچار عفونت گوش شده اید، اما گوش درد ممکن است با التهاب مفصل فک یا التهاب عضلانی مرتبط است. درد ناشی از این بیماری معمولا در جلو یا زیر گوش احساس می شود. سردرد: افراد مبتلا به سندروم مفصل گیجگاهی فکی اغلب سردرد را گزارش می دهد. دندان پزشک می تواند تعیین کند که آیا علائم سردرد مخصوص شما ناشی از بیماری سندروم مفصل گیجگاهی فکی است یا خیر. در بعضی از موارد، برای کمک به تشخیص و درمان سردردهای مخصوصی که با این بیماری مرتبط نیستند، باید با پزشک مشورت کنید. سفتی و درد در هنگام صبح: در صورتی که عضلات شما در حین برخاستن از خواب سفت باشد، و درد صورت داشته باشید. علامت این است که در خواب دندان قروچه می کنید. فشار دادن یا دندان قروچه رفتن باعث خستگی بیش از حد عضلات و منجر به درد می شود. مشکل هنگام غذا خوردن: ممکن است در نتیجه تغییر در نحوه گاز گرفتن، نحوه قرار گرفتن دندان های بالایی و پایینی در یکدیگر در بلعیدن به مشکل برمی خورید. این تغییر ممکن با سندروم مفصل گیجگاهی فکی مرتبط باشد. بیماری ها و آسیب دیدگی های مرتبط قبلی: آسیب دیدگی مفصل فک یا آسیب دیدگی مرتبط با چندین سال قبل منجر به علائم سندروم مفصل گیجگاهی فکی می شود. آرتروز در مفصل همچنین ناشی از آسیب دیدگی است. آرتریت از قبل بر مفاصل دیگر تاثیر گذاشته است که بر مفصل کف نیز می تواند اثر بگذارد و منجر به سندروم مفصل گیجگاهی فکی شود. علائم دیگر: علاوه بر قفل شدن فک و صدا دادن فک پایین احساس پر بودن یا زنگ زدن در گوش گاهی اوقات با سندروم مفصل گیجگاهی فکی مرتبط است. در این موارد، مشاوره با پزشک متخصص گوش،حلق و بینی برای تشخیص نهایی موثر است.

قفل شدن فک پایین

از جمله علت درد فک، صدا دادن و قفل شدن فک پایین می توان به موارد زیر اشاره کرد: وارد کردن فشار بر فک یا دندان قروچه کردن در طول خواب باعث می شود که عضلات فک بیش از حد خسته شوند و بر مفصل فشار وارد می کند (اغلب ناشی از استرس). فرسایش قسمت داخلی مفصل فک که معمولا ناشی از آرتروز است و منجر به صدا دادن فک می شود. آسیب دیدگی مفصل و قفل شدن فک پایین برای مثال، پس از وارد شدن صدمه به صورت یا بعد از جراحی فک. گاز گرفتن نامسطح که معمولا ناشی از مشکل در هنگام پر کردن دندان یا وقتی که روکش یا دندان مصنوعی قرار داده می شود، است. درد فک پایین با بیماری های خاصی مثل آرتریت روماتوئید یا فیبرومیالژیا مرتبط است. دندان قروچه و فشرده شدن فک ها می تواند علت درد فک و سندرم مفصل گیجگاهی باشد. وقتی بیش از حد از مفصل فک کار کشیده شد، باعث فرسودگی مفصل، درد و صدا دادن فک می شود. دندان قروچه و فشار دادن دندان ها نیز باعث تغییر قرار گیری دندان های بالایی و پایینی می شود و بر عضلات جونده اثر می گذارد. گاهی اوقات، مردم حتی متوجه نمی شود که دندان های خود را با فشار زیاد به هم می فشارند و دندان قروچه می روند و حتی این کار را در طول خواب انجام می دهند. استرس باعث می شود که بیماران بیشتر دندان قروچه بروند، بر فک خود فشار وارد کنند یا عضلات فک خود را سفت کنند و در نتیجه بر علائم سندورم گیجگاهی فکی از جمله قفل شدن فک پایین تاثیر گذار است. اختلالات سندروم گیجگاهی فکی نیز در بین افرادی که مشکلات دندان (بد گاز گرفتن)؛ مشکلات مفصل (مثل آرتروز)، مشکلات عضلانی یا سابقه آسیب دیدگی فک یا صورت دیگری دارند، شایع تر است.


آفتاب سوختگی

التهاب پلک

التهاب تاندون

التهاب چشم

التهاب حنجره

التهاب حلق

التهاب دهان

التهاب دیسک کمر

التهاب ریه

التهاب روده بزرگ

التهاب زیر بغل

التهاب زیر زبان

التهاب صورت

زردچوبه و زخم معده

التهاب مری

علت اسهال مزمن در بزرگسالان

شهاب دادگرنژاد کیست ؟

آب کرفس







  • سمیرا حمیدی